مصرف نادرست دارو و ویتامین ها موجب ریزش موی سر می شود

 

داروها

بعضی داروها باعث ایجاد این مشکل می شوند.داروهایی مانند: داروهای ضد انعقاد خون( وارفارین، هپارین و…)، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد نقرس، شیمی درمانی که برای سرطانها استفاده می شود، استفاده بیش از حد از ویتامین A و قرصهای ضد حاملگی.

 

 

کمبود آهن

فقر آهن -در صورت داشتن یا نداشتن آنمی- می تواند منجر به ریزش مو شود. 

مقدر زیاد ویتامین آ یا سلنیوم

در موارد نادر ممکن است از این مکمل استفاده شود زیرا در بسیاری موارد مصرف مولتی ویتامین نیاز را مرتفع می کند.

داروهای مصرفی

افرادی که تحت جلسات شیمی درمانی هستید و یا از داروهای ضد افسردگی ، آرتروز و امراض قلبی استفاده می کنند دچار ریزش مو می شوند.

کم مصرف کردن آهن

مصرف کم آهن منجر به ریزش مو می‌شود. این مسئله به خصوص در مورد خانم ها صادق است. منابع غذایی آهن برای گیاهخواران عبارتند از: دانه سویا، تخم کدو، عدس، اسفناج. منابع غذایی حیوانی آهن عبارتند از گوشت، حلزون و صدف خوراکی. 

داروهایی که بیشتر از همه منجر به ریزش مو می‌شوند

عبارتند از: رقیق کننده‌های خون مثل آسپرین، دوز بالای ویتامین A داروهایی که برای درمان آرتریت، افسردگی، نقرس، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی مصرف می‌شوند.

مصرف بیش از اندازه ویتامین‌ها

مصرف بیش از اندازه ویتامین A که معمولاً در مکمل‌های ویتامینی یافت می‌شود منجر به ریزش مو می‌شود. بعد از قطع و نرمال شدن ویتامین A بدن موها به حالت نرمال برمی‌گردند.

داروها

بعضی داروها باعث ایجاد ریزش مو می شوند.داروهایی مانند

داروهای ضد انعقاد خون( وارفارین، هپارین و…)

داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد نقرس

داروهای شیمی درمانی که برای درمان سرطانها استفاده می شود